kadang kadang kita boleh bergurau..kadang kadang kita perlu SERIUS...

bila aku bising..kau suruh diam...bila aku diam..kau suruh bising...
bila aku ganas..kau suruh lemah lembut...bila aku lemah lembut..kau suruh aku ganas..
bila aku baik..kau suruh jahat..bila aku jahat..kau suruh jadi baik....

kadangkala kita gembira..kadangkala kita berduka...
kadangkala kita kuat..kadangkala kita lemah...
kadangkala kita di atas..kadangkala kita di bawah...


kadangkala kau nampak aku happy..tapi hati aku rasa macam nak mati....
kadangkala kau tengok aku sehat..tapi aku tengah sakit...
siapa lah aku nak hukum kau..siapalah kau nak hukum aku...


ada yang suka dekat aku...ada yang BENCI dekat aku...ada yang sayang dekat aku..ada yang MENYAMPAH dekat aku...ada yang suka aku bercerita..ada juga yang MELUAT bila aku bercerita..


sampai bila bila kita tak boleh puaskan hati semua orang...dalam satu masa yang sama...dan kita tak boleh nak buat orang semua suka dekat kita..sebab kita pon bukan suka dekat semua orang...

written by DENPURE


“Jika kamu mahu menjadi seorang yang mempunyai pandangan, jadilah seorang yang mempunyai pendirian. Sesungguhnya pandangan menjadi rosak, apabila kamu berbelah bagi” [Abu Tayyib al-Mutanabbi]



Allah menguji seseorang itu kerana Allah swt mempunyai rahsianya tersendiri...sama ada Allah hendak tambah iman kita atau hendak uji sejauh mana keimanan kita....


Allah tidak akan sekali-kali menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya....

0 ape kata anda!!!:

 
 
Copyright © ~`Tentang Aku`~
i luv it by BloggerThemes Design by http://www.myspace.com/bujz